Search

Kui väga tahaks, aga ei saa..

Miks küll sügav sisemine impulss ja tahe kehaga alati samas taktis tangot ei tantsi? Imeline oleks ju veeta pikki nauditavaid hetki oma naisega magamistoas, aga juhtub hoopis nii, et keha mängib vingerpussi ja oodatud purjed jäävad meresõiduks heiskamata.. Laevuke jääb kurvalt sadamasse ootama soodsamat ilmastikku või tähtede seisu või kui vaid teaks mida, siis oleks juba kergem..



Seksuaalne erutuvus ja erektsioon on meestel teema, millest paljud eelistavad pigem vaikida. Seda seetõttu, et ootused ja tulemused ei ole omavahel sageli kooskõlas.


Mis seal allkorrusel siis õieti toimub? Erektsioonihäired on üks kõige levinumaid muresid seksuaalsusega seoses ja see on mõjutatud paljudest erinevatest asjaoludest.

Kuni 1990. aastate alguseni arvati, et erektsioonihäired on seotud loomuliku vananemisprotsessiga. Nüüdseks on ulatuslikud uuringud selles valdkonnas näidanud, et põhjus pole ainult vanuses.


Erektsioonihäired on seotud ajuga, hormoonidega, lihastega, närvidega ja veresoontega. Väga olulisel kohal erektsioonihäirete juures on stress ja psüühiline seisund.

Selleks, et kogeda kestvaid naudinguid igas eas, on äärmiselt oluline läheneda inimesele kui tervikule - kehatasand, emotsionaalne tasand, vaimne tasand, energeetiline tasand. Me oleme inimesena palju enamat, kui vaid keha. Ja niivõrd, kuipalju kanname hoolt nii keha kui vaimu eest, sedavõrd saame kogeda seksuaalset kvaliteeti oma partneriga.


Erektsioonihäireid võivad põhjustada erinevad tervislikud seisundid, aga kindlasti ka elustiil.

Sagedased põhjustajad on kõrge vererõhk, kõrge veresuhkur ja diabeet, ateroskleroos, unetus, kõrge kolesterool, madal testosteroonitase, suitsetamine, ülekaalulisus, vähene füüsiline aktiivsus, alkoholi ja ravimite tarvitamine, stress ja ärevus, madal enesehinnang, probleemid suhtes, sooritusärevus. Aga ka minevikus kogetud keerulised psüühilised ja emotsionaalsed sündmused võivad seksuaalsust tugevalt mõjutada. See nimekiri ei ole kohe kindlasti lõplik.


Uuringute kohaselt kannatab üle 30 miljoni mehe Ameerika Ühendriikides erektsioonihäirete käes - ebatervislik toitumine, vähene liikumine, stress, alkoholi ja ravimite tarbimine - need on ühed põhilised põhjused, mille tagajärjeks see seisund on. Sageli kuuluvad kõik need faktorid mehe elustiili juurde. Eestis teadaolevalt ei ole sellekohast laiulatuslikku uuringut tehtud, kuid need samad elustiiliharjumused on omased paljudele meestele ka Eestis. Ning erektsioonihäired paraku kimbutavad aina nooremaealisi mehi.


Teadliku seksuaalsuse teraapiasse jõuab selle murega mehi erinevas vanuses, kuid kõige enam keskealised aktiivsed mehed, kes võiksid olla oma parimas vormis ja seksuaalse potensiaali haripunktis. Üldjuhul jõuame nendega vesteldes arusaamiseni, et stressi on väga palju ja aega pole enda jaoks lõõgastumiseks ja lihtsalt puhkamiseks võetud. Siinjuures on oluline märkida ära, et ka palju positiivseid tegemisi ja elamusi on kehale stressitekitav - see on nö positiivne stress, mis on kehale ja vaimule samuti väsitav ja kurnav. Üliaktiivne elutempo hoiab keha ja meelt järjepidevalt pinges. Aga keha ja meel vajavad jätkusuutlikuks toimimiseks ka lõõgastumist ja lõdvestumist, mis tänapäeva üliproduktiivse elustiili ja pideva orav-rattas elutempo kummardamise ja ülistamise varjus kõlab justkui ajaraiskamisena.


Seksuaalsuse roll meie elus on väga oluline ning kui voodielu ei ole rahuldustpakkuv, tekib sellest omakorda muresid ja probleeme lähisuhtes ja enesekindluses, suureneb stress ja pingesolek voodis veelgi, kuna tekib hirm ja sooritusärevus. Võib väheneda ka seksuaaliha, partnerid kaugenevad teineteisest. Lõpptulemuseks on nõiaring, kust väljapääsu ei paista olevat.


Aga väljapääs on alati olemas! See väljapääs algab enesele ausast otsavaatamisest ja teadlikutest valikutest oma ellu tuua muutuseid - korrigeerida elustiili, tulla teadliku seksuaalsuse teraapiasse, valida vaimu ja keha harmoniseerivaid praktikaid ellu. Parim on kombineerida erinevaid asju omavahel. Iga mees leiab kindlasti endale sobivaima tee. See teekond aga ei too lahendusi üleöö - kestvate tulemuste saavutamiseks on vajalik teha põhjalikud muudatused ja integreerida need osaks igapäevaelust.


Enne kui haarata käsi ravimite järele, millel kaldub olema negatiivseid kõrvaltoimeid või otsustada kirurgilise sekkumise kasuks, julgustan väga leidmaks alternatiivseid lahendusi. Ja nende lahenduste kõrvaltoimeteks võivad olla kergem ja tervem keha laiemas plaanis, virgem vaim, vähem stressi, parem uni, tugevam jõud ja vitaalsus, sisemine sära, mis kiirgab seest väljapoole.


Jõud muutuste elluviimiseks on vaja leida enda seest - motivaatoreid jõu leidmiseks on aga mitmeid - kvaliteetsem ja nauditavam seksuaalelu, kirglikum suhe või näiteks lihtsalt õnnelik olemine.



89 views0 comments

Recent Posts

See All